הפסקת אש בקרוב?: ג'יהאד – כן, חמאס- לא

    דוד לזר No Comments on הפסקת אש בקרוב?: ג'יהאד – כן, חמאס- לא
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפסקת אש בקרוב? תלוי את מי שואלים.

    לאחר שהג'יהאד האיסלאמי הודיע אמש כי כל הפלגים הפלסטינים הסכימו להצעה המצרית להפסקת אש ללא הגבלת זמן, דיווחה רשת אל ג'זירה כי בחמאס דוחים את ההצעה. מישראל עדיין לא התקבלה תגובה רשמית להצעה ממצרים.

    רשת אל ג'זירה מדווחת כי יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מסרב להיענות לשום דרישה שלא עונה על רף הציפיות הגבוה שהציג.

    אמש אמר אחראי קשרי החוץ של החמאס, אוסאמה חמדאן: "לא נוותר על זכויות העם הפלסטיני. נמשכים המגעים להפסקת אש, אך עד כה אין תוצאות באופק. כשנגיע לתוצאות – נכריז עליהן".

    מוקדם יותר הבוקר יצאה מרצועת עזה הודעה של הג'יהאד האיסלאמי שעל פיה הפלגים הפלסטינים הסכימו להצעה המצרית להפסקת אש ללא הגבלת זמן, בהתאם לסיכומים עקיפים עם ישראל שפרטיהם לא נחשפו.

    על פי אחד הדיווחים, יוסכם תחילה על פתיחת המעברים, ורק לאחר מכן יידונו יתר הנושאים שהעלו הצדדים. אולם כאמור על פי אל ג'זירה – חמאס דחה את ההצעה, וגם מישראל לא נמסרה תגובה רשמית ליוזמה המצרית.

    סוכנות הידיעות הטורקית מפרסמת במקביל כי במסגרת הדיונים המתקיימים במצרים בניסיון לגבש הפסקת אש, הציעה סעודיה לשמש כוח בינלאומי שיאבטח את המעברים ברצועת עזה.



    0 תגובות